Schwalbe | TU. SCHWALBE SV19FE AEROTHAN TUBE TPU

SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m

SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m
SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m
Schwalbe | TU. SCHWALBE SV19FE AEROTHAN TUBE TPU | 08537730

SCHWALBE Schwalbe binnenband SV19FE Aerothan 28 x 2.40-3.00 fv 40m

Op voorraad in de webshop

29,90

Op voorraad in de webshop
Fietsen levertijd van maximaal 10 werkdagen.
Accessoires op werkdagen voor 11.00 besteld, over 2 dagen bezorgd.
Helaas, een groter aantal van dit product is niet beschikbaar

Beschrijving

Extreem licht, extreem robuust: de binnenbandrevolutie uit Aerothan.
Aerothan is een materiaal dat de fietsbinnenband volledig opnieuw definieert: extreem licht, hoogwaardige lekbescherming en een geringe rolweerstand.

De revolutionaire binnenband Aerothan heeft ongeëvenaarde eigenschappen in elasticiteit, gewicht en lekbestendigheid.
Speciaal voor racefietsen, MTBs en trekkingfietsen – en dat allemaal zonder butyl.

Aerothan Tube - De feiten
· Consequent licht tot en met het ventiel – ongeveer 40% lichter dan een vergelijkbare Schwalbe Extralight binnenband
· De nieuwe definitie van lekbestendigheid – het nieuwe materiaal voorkomt plotselinge luchtverliezen
· Minimale rolweerstand - maximale rijdynamiek
· 100% recyclebaar
· Extreem hittebestendig - goedgekeurd voor velgremmen
· Stabiele rijeigenschappen - zelfs bij lage bandenspanning
· Made in Germany

SPECIFICATIES
26 INCH
(54/62-559) SV13E 40 mm 81 g 10400243 MTB

27.5 INCH
(54/62-584) SV21E 40 mm 83 g 10400253 MTB
62/75-584) SV21FE 40 mm 109 g 10400383 MTB+

28 INCH
(23/28-622) SV20E 40 mm 41 g 10400413 Race
(28/35-622) SV16E 40 mm 50 g 10400423 Race/ Endurance
(37/50-622) SV17E 40 mm 61 g 10461373 Allround

29 INCH
(54/62)-622 SV19E 40 mm 87 g 10400263 MTB
(62/75-622) SV19FE 40 mm 116 g 10461173 MTB+

---

Spectaculair en innovatief: Met de Aerothan-tube begint een nieuw tijdperk in binnenbandtechniek, volledig zonder rubber!
Uniek in zijn soort, licht & extreem stabiel:
De Binnenbandrevolutie gemaakt van aerothan

De revolutionaire nieuwe binnenband van Schwalbe gemaakt van Aerothan bereikt ongekende topwaarden op het gebied van elasticiteit, gewicht en lekbestendigheid - en doet dit geheel zonder rubber. Voor racefietsen, MTB's en trekkingfietsen.
100 gram minder gewicht op de racefiets, lekbestendigheid voor extreme toerfietsers of bandenspanning rond een bar op een mountainbike zonder het risico op lekrijden te vergroten: wat verleidelijk klinkt, is nu werkelijkheid dankzij het nieuwe thermoplastische polyurethaan genaamd Aerothan.
Met de Aerothan-tube kunnen fietsers en toerrijders de grenzen van hun mogelijkheden verder dan ooit verleggen. Aerothan-tubes zijn veel robuuster en resistenter dan butyl-, latex- of andere plastic binnenbanden.

De transparante Arothan-tube die slechts 41 gram weegt, is door en door innovatief: “Al meer dan vijf jaar hebben we het materiaal in samenwerking met BASF tot in het kleinste detail geperfectioneerd en baanbrekend verbeterd. Dit is de enige manier waarop we de schijnbare
tegenstellingen van minimaal gewicht en maximale lekbestendigheid konden combineren ”, zegt Felix Schäfermeier, Schwalbe Product Manager. “Het resultaat overtreft al onze verwachtingen!” Het materiaal, een thermoplastisch polyester-polyurethaan, maakt indruk met zijn uitstekende fysieke eigenschappen: hoge veerkracht, unieke treksterkte, uitstekende demping, extreme hittebestendigheid en maximale slijtvastheid. En natuurlijk zijn de Aerothan-tubes ook recyclebaar.

Aerothan tube: De nieuwe maatstaf voor laag gewicht en lekbestendigheid
De effecten van deze eigenschappen in de Aerothan Tube worden op indrukwekkende wijze aangetoond door de vergelijkingstests met andere modellen. De plunjertest simuleert de penetratie van een klein voorwerp, zoals granulaat. Dit is precies wat in de praktijk veel lekke banden veroorzaakt. Hier houdt Aerothan twee keer zo lang stand als andere materialen: 47 Newton is nodig om de Aerothan-tube te doorboren - meer dan twee keer zoveel als bij andere materialen. Zelfs in de snakebite-test met een guillotine kan de nieuwe binnenband van Schwalbe aanzienlijk grotere valhoogtes aan dan butyl-, latex- of andere plastic binnenbanden. Ook is zijn hittebestendigheid uitstekend: hij is getest bij temperaturen van meer dan 150 ° C bij 78 km / u in een speciaal ontwikkeld proces.
Als het op gewicht aankomt, scoort Aerothan met zijn lage gewicht, van 41 gram voor racefietsen tot 61 gram voor allround rijders tot 81 gram voor MTB. In de rolweerstandstest komen de resultaten overeen met de traditioneel snelle latex binnenbanden en tubeless systemen.
De buitengewone maatvastheid van het materiaal biedt nog meer voordelen. Aerothan-binnenbanden barsten niet plotseling, maar de lucht ontsnapt bij een defect langzaam. Zelfs met een extreem lage luchtdruk blijven de vorm en de stabiliteit van rijden stabiel – Lekke banden of burping maken hierdoor minder kans. En: de montage is veel eenvoudiger: de binnenband glijdt niet weg en kan niet bekneld raken.

Onvergelijkbare rijervaring
"Ondanks de hoge oppervlaktespanning is de reset-eigenschap uitstekend en zorgt voor een zachte en tegelijkertijd dynamische en precieze rijervaring die ik nog nooit eerder heb meegemaakt", zegt Felix Schäfermeier, zelf voormalig profrenner, over de onvergelijkbare rijervaring. De binnenband sluit zo soepel en nauwsluitend aan op de band, alsof hij er deel van uitmaakt.
Zoals alle producten van Schwalbe is de nieuwe binnenband niet alleen in het laboratorium gemaakt, maar ook door duizenden testritten geperfectioneerd. Profrenners, triatleten, WK-mountainbikers en wereldfietsers gaven waardevolle feedback voor de ontwikkelaars.
Waaronder Patrick Lange, Ironman Hawaii Wereldkampioen 2017 en 2018. Zijn conclusie: “Aerothan is mijn eerste keuze. Enerzijds omdat er in vergelijking met conventionele binnenbanden 100 gram per set banden kan worden bespaard. Aan de andere kant ben ik enthousiast over de lagere rolweerstand: het verschil is vooral merkbaar bij het accelereren. "